Strona główna Kosmetologia i Kosmetyki Skóra sucha czy odwodniona?

Skóra sucha czy odwodniona?

Często zastanawiacie się, czy wasza skóra jest sucha, czy może odwodniona? Brzmi jak to samo? Wbrew pozorom to nie to samo. Jedna i druga dolegliwość wymagają innego podejścia w celu poprawy jej stanu.

Odwodniona, czy sucha?

Najczęstszymi symptomami suchej skóry są: uczucie ściągnięcia, mała elastyczność i szorstkość. Skóra sucha często się łuszczy, często powstają na niej drobne zmarszczki.

Żeby nie było tak łatwo – dość podobne objawy mogą wystąpić u osób ze skórą odwodnioną 😉 Ale… dodać do nich należy: utratę blasku i zdrowego kolorytu, zwiększoną skłonność do podrażnień, pieczenia oraz nadwrażliwości.

Skóra odwodniona = nawilżanie

Najczęstszą przyczyną suchej skóry jest jej błędna pielęgnacja: stosowanie intensywnych kosmetyków z dodatkiem np. alkoholu lub zbyt silne złuszczanie kwasami (zwłaszcza gdy robimy to samodzielnie). Sucha skóra jest także wynikiem niewłaściwej diety oraz zbyt małej ilości płynów. Kluczowe w pielęgnacji tego typu skóry jest uzupełnianie wody i dostarczanie substancji które pomogą zatrzymać wodę w skórze. Warto w składach kosmetyków szukać dużej ilości kwasu hialuronowego, alantoiny i mocznika.

Skóra sucha = nawilżanie + natłuszczanie

W tym przypadku bardzo ważna jest regeneracja naskórka. Warto sięgać po preparaty dostarczające skórze niezbędnych składników jednocześnie nie pozostawiając tłustego filmu (zwłaszcza latem jest to bardziej komfortowe). W składach kosmetyków stawiamy na ceramidy, oleje roślinne, nienasycone kwasy tłuszczowe. Ważna jest też dieta (obfita w ryby i oleje roślinne). Tak przygotowaną , odbudowaną skórę możemy zacząć mocno nawilżać. Warto zastosować emulsje wodno – oleiste (W/O), które pomagają w przywróceniu elastyczności skóry oraz redukują problem przez naskórkowej utraty wilgoci.