Początki Grupy Medialnej „Estetyka i Chirurgia – Medyczna TV”, to rok 2010, gdy Małgorzata Maksjan – wcześniej dziennikarz, brand manager i marketingowiec w branży medialnej i wydawniczej oraz Andrzej Gross – wcześniej: wydawca, dziennikarz telewizyjny i prasowy, członek Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, połączyli swoje dotychczasowe doświadczenia zawodowe i z tym know-how rozpoczęli współpracę z ogólnopolskimi mediami przygotowując dla nich artykuły o tematyce medycznej.
Dość szybko pisanie artykułów uzupełnione zostało o marketingową obsługę placówek medycznych: dobór i zakup mediów, współtworzenie strategii marketingowej, tworzenie social mediów marek medycznych, a wreszcie: filmów medycznych o charakterze edukacyjnym oraz współpracę marketingową i dziennikarską z pierwszymi tytułami medyczno-lifestylowymi, m.in. „Pragnieniem Piękna” – tytułem prasowym dystrybuowanym jednocześnie w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Pierwszą autorską stroną internetową był założony w 2013 roku „Blog Chirurgicznie Precyzyjny” skierowany przede wszystkim do Pacjentów, poruszający kwestie związane z chirurgią plastyczną i ogólną, medycyną estetyczną i kosmetologią.
Dwa lata później ruszyła „Medyczna TV” – internetowa telewizja medyczna o charakterze edukacyjnym, nadawana w formacie VoD (początkowo poprzez stronę internetową, następnie kanał YouTube). Dziś spora część filmów z tamtego okresu nie jest już dostępna, na bieżąco powstają jednak filmy nowe (o charakterze zamkniętym – dostępne tylko dla lekarzy, oraz otwartym – dostępne na wciąż istniejącym kanale).
Obok medycznej telewizji Firma – jeszcze pod nazwą „Blog Chirurgicznie Precyzyjny” rozpoczęła realizację filmów edukacyjnych, szkoleń video i filmów social media dla lekarzy, placówek medycznych, firm farmaceutycznych i dystrybutorów wyrobów medycznych, stając się niejako pionierem medycznego marketingu video, którym zajmuje się nieprzerwanie do dziś, jako działalnością równoległą do prowadzania mediów medycznych.
1 stycznia 2020 roku, po niemal dokładnie dziesięciu latach obecności w środowisku medycznym, cztery równoległe działalności: blog, telewizja, marketing medyczny i marketing video, zostały połączone pod wspólną nazwą „Estetyka i Chirurgia – Medyczna TV”. Jednocześnie blog przekształcony został w tygodnik internetowy dla pacjentów, profesjonalistów medycznych przywitała zaś nowa strona: „Estetyka i Chirurgia”.
Ostatnim dotychczas elementem działalności „Estetyki i Chirurgii – Medycznej TV” stało się doradztwo prawne w zakresie prawa medycznego i okołomedycznego, prawa mediów i reklamy, oraz prawa autorskiego, a także: szkolenia marketingowe i prawne dla środowiska medycznego (organizowane w ośrodkach medycznych na terenie całej Polski) oraz współpraca i integracja kancelarii prawnych, zajmujących się prawem medycznym i okołomedycznym. Grupa Medialna „Estetyka i Chirurgia – Medyczna TV” jest także współorganizatorem odbywającej się od trzech lat Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Prawo w Medycynie – Medycyna w Prawie”.
Z początkiem roku 2023, po wejściu w życie zapisów Ustawy o wyrobach medycznych, należące do Grupy media internetowe przekształcone zostały w media medyczne, dostępne tylko dla profesjonalistów w rozumieniu ustawy.