Strona główna Wydarzenia Przyszłość zaczyna się teraz – VI edycja Business Academy by Croma

Przyszłość zaczyna się teraz – VI edycja Business Academy by Croma

Ponad 300 osób uczestniczyło w tegorocznej konferencji Business Academy by Croma!

To już VI edycja tego unikatowego na polskim rynku wydarzenia biznesowego skierowanego do lekarzy i managerów klinik medycyny estetycznej. Jest ono odpowiedzią marki Croma na najbardziej aktualne wyzwania i problemy, z jakimi zmaga się branża medycyny estetycznej w Polsce.

8 kwietnia 8 wybitnych Ekspertów przedstawiło nie tyle problemy biznesowe, co konkretne rozwiązania i sposoby radzenia sobie z wyzwaniami, z jakimi zmagają się w tej chwili lekarze oraz kliniki medycyny estetycznej w Polsce.  

Konferencja odbyła się w hotelu Intercontinental w Warszawie. Jak co roku gości przywitała Dyrektor Zarządzająca Croma Pharma Katarzyna Potocka, a przez bogaty program Business Academy przeprowadzili uczestników Kinga Burzyńska i Robert Górski.

WYKŁADY

Maraton wykładów rozpoczęto od prezentacji najnowszych wyników badań przeprowadzonych na zlecenie Croma Pharma na reprezentatywnej liczbie 1000 pacjentów korzystających z zabiegów iniekcyjnych w gabinetach medycyny estetycznej. W tym roku do badania dołączono grupę ponad 200 potencjalnych pacjentów – osób, które rozważają poddanie się zabiegom medycyny estetycznej w najbliższej przyszłości. Wyniki badania zaprezentował Piotr Kławsiuć – socjolog z agencji badawczej DANAE, która przeprowadziła ponad 1200 wywiadów online (technika CAWI) w lutym tego roku. Jest to czwarta już tura tego typu badania, dzięki czemu możliwe było nie tylko przedstawienie aktualnych postaw, potrzeb i oczekiwań pacjentów, ale też, dzięki porównaniu tegorocznych wyników z tymi z poprzednich lat, wskazanie trendów oraz konkretnych kierunków zmian, które będziemy obserwować w nadchodzących miesiącach. Dane z najnowszych badań z jednej strony mrożą i w bardzo brutalny sposób opisują obecną sytuację rynkową, z drugiej jednak wskazują kierunki wyjścia z impasu, w którym niektóre gabinety i kliniki mogły się w ostatnich miesiącach znaleźć.

Jedną z mocniej wybrzmiewających w ramach badań rekomendacji jest skupienie się na jak najlepszej obsłudze pacjenta przez lekarza. Temat ten rozwinął znany i lubiany autor książek i artykułów oraz gość programów telewizyjnych, radiowych i podcastów, Miłosz Brzeziński, który opowiedział o tym jak powinna wyglądać „Głaskologia w gabinecie medycyny estetycznej”. W ramach rozmowy z Kingą Burzyńską, Miłosz wyjaśnił wagę dobrze prowadzonej komunikacji z pacjentem oraz dowodził, że pro-ludzkie, pełne empatii podejście, jest nie tylko dobre, ale też opłacalne biznesowo.

Kolejny wykład dotyczył najbardziej aktualnych obecnie kwestii prawnych. Mecenas Hubert Hajduczenia z międzynarodowej kancelarii DLA Piper, wyjaśnił w jaki sposób można zabezpieczyć gabinet przed sądami i urzędami, i jak minimalizować ryzyko prawne związane z ewentualnymi donosami, pozwami i roszczeniami, które mogą pojawić się ze strony pracowników oraz pacjentów.

Od samego początku istnienia Business Academy, ważnym i pożądanym przez uczestników tematem jest marketing oraz komunikacja w mediach społecznościowych. W tym roku temat ten zaadresowała ponownie Paula Sołtysiak – znana z edycji zeszłorocznej strateżka marketingowa, pracująca na co dzień nad kampaniami dla największych marek, międzynarodowych korporacji i strartupów. Paula w bardzo praktyczny sposób pokazała najświeższe taktyki, podejścia i przydatne narzędzia, które pomagają w prowadzeniu komunikacji w social mediach i realnie przekładają się na większą skuteczność naszych codziennych działań na platformach społecznościowych.

Kolejny wykład skierowany był do tych właścicieli gabinetów i klinik medycyny estetycznej, którzy w ostatnim czasie widzą spadek dochodów i rozważają zmianę podejścia do swojego biznesu. Dagmara Strzębicka, współpracująca na co dzień z przedsiębiorcami, startupami i funduszami inwestycyjnymi, podzieliła się swoją wiedzą z zakresu modelowania biznesowego, pokazując, że model biznesowy to coś, czym się myśli, coś co warto co jakiś czas zmienić, weryfikując swoje podejście do sposobu działania i zarabiania.

Następnie na scenie pojawił się Daniel De Boer – Executive Vice President of Business Development & Strategy w centrali Croma Pharma w Austrii, gdzie odpowiada za rozwój strategii biznesowej, prognozowanie trendów, poszukiwanie nowych możliwości, innowacji i współpracy z firmami oraz start-upami. Daniel zaprezentował aktualną sytuację branży medycyny estetycznej na świecie, przybliżając globalne trendy i możliwości rozwoju. Swoją opowieść o tym co się dzieje na świecie przeplatał komunikacją z polską publicznością, która dzięki interaktywnej aplikacji wskazywała trendy i tendencje występujące obecnie w Polsce. Wykład prowadzony w języku angielskim tłumaczony był symultanicznie przez aplikację AI.

Kolejny wykład poprowadził znany i lubiany w branży nie tylko medycyny estetycznej, spec od komunikacji medycznej i komunikacji z pacjentem – Zbigniew Kowalski – który w odniesieniu do badań Cromy oraz obecnych wyzwań, z jakimi zmaga się wiele klinik i gabinetów, przedstawił kilka praktycznych, czasami bardzo mocnych i zaskakujących wskazówek na dobre i złe czasy.

Konferencję zakończył występ prof. ALK dr hab. Aleksandry Przegalińskiej – ekspertki z zakresu sztucznej inteligencji i naukowczyni współpracującej m.in. z Massachusetts Institute of Technology w Bostonie oraz Labour and Worklife Program na Harvardzie. Profesor Przegalińska opowiedziała o rozwoju generatywnego AI i o tym jak technologia ta już teraz wpływa na nasze życie i pracę oraz jak może zmienić nasz świat w nadchodzących latach.

W trakcie konferencji uczestnicy mogli doświadczyć współpracy z generatorem obrazów AI w ramach specjalnie przygotowanej na to wydarzenie fotobudki.

MERAKI BIZNESU 2024

Po raz kolejny w ramach konferencji miała miejsce ceremonia rozdania nagród Meraki Biznesu by Croma. MERAKI (z języka greckiego) oznacza kreatywność oraz robienie czegoś z miłością, pasją i zaangażowaniem. Croma Pharma od sześciu lat nagradza statuetkami Meraków lekarzy i kliniki, których działalność odzwierciedla filozofię Meraki, czyli wkładanie w swoją codzienną pracę całego serca.

W tym roku laureatami nagród zostali:

  • W kategorii Perfekcyjny Zespół – Instytut Medycyny Estetycznej i Dermatologii Dr Stawowska
  • W kategorii Kompleksowe Podejście do Pacjenta – Re Vitae – Klinika Doktora Andrzeja Kustry
  • W kategorii Efektywne Zarządzanie Zespołem – dr Aleksandra Kościelna, Klinika Medinova
  • W kategorii Edukacja i szkolenia – Centrum Szkoleniowe OLLIE
  • W kategorii Indywidualne Podejście do Pacjenta – dr Katarzyna Nielepkowicz
  • W kategorii Social Media – dr Monika Łyżwa
  • W kategorii Holistyczne Podejście do Pacjenta – dr n. med. Michał Rogowski-Tylman.

Do zobaczenia w przyszłym roku!