Strona główna Ginekologia Atrofia urogenitalna – bezpłatne zabiegi

Atrofia urogenitalna – bezpłatne zabiegi

Atrofia urogenitalna – co to?

Niedobory steroidów płciowych prowadzą do zmian w narządach płciowych i dolnym odcinku układu moczowego, czyli tzw. atrofii urogenitalnej (urogenital atrophy), która obejmuje również pochwę. Niedobory hormonów sterydowych, które znacząco oddziałują na błonę śluzową pochwy, prowadzą nie tylko do zanikowego zapalenia nabłonka błony śluzowej pochwy, lecz także do wzrostu pH i zmiany składu fizjologicznej flory bakteryjnej.

Atrofia nabłonka pochwy skutkuje powstawaniem w nim szczelin, które mogą przyczyniać się do rozwoju zanikowego zapalenia pochwy. Sam narząd staje się krótszy, węższy, a jego ściany tracą napięcie i elastyczność. Sklepienia pochwy wygładzają się, a nabłonek łatwo ulega uszkodzeniom mechanicznym. Pacjentki skarżą się na suchość, pieczenie oraz świąd pochwy i sromu.

Atrofia urogenitalna dotyczy także innych narządów układu moczowo-płciowego. Zmiany prowadzą m.in. do atrofii nabłonka cewki moczowej, sromu i łechtaczki. Dochodzi do spłaszczenia wzgórka łonowego, utraty wilgotności warg sromowych oraz owłosienia łonowego. Tego typu dolegliwości mogą wiązać się z nietrzymaniem moczu, nawrotowymi zakażeniami pochwy, sromu, cewki i pęcherza moczowego. U blisko 50 proc. pacjentek z zanikowym zapaleniem pochwy występuje m.in. dysuria (bolesność i pieczenie podczas oddawania moczu).

Kwas hialuronowy i RF z pomocą

Pomocne w przypadku tych dolegliwości może okazać się zastosowanie podczas jednej sesji kwasu hialuronowego i radiofrekwencji na skórę warg sromowych większych oraz dopochwowe zastosowanie radiofrekwencji.

Celem tych zabiegów jest regeneracja atroficznej skóry sromu i ściany pochwy dodatkowo wspomagane przez efekt wolumetryczny ( wypełnienie tkanki) i regeneracyjny kwasu hialuronowego.

Kwasy hialuronowe ( HA) są powszechnie wykorzystywane jako iniekcyjny wypełniacz skóry oraz czynnik regeneracyjny w różnych lokalizacjach. Celem zabiegów jest najczęściej wypełnianie zmarszczek, zapadniętych blizn, czy przywrócenie kształtu i objętości twarzy. Popularność zabiegów i ich szerokie w wykorzystanie wynikają z dużej powtarzalności końcowego efektu, prostoty zabiegu, dobrych efektów estetycznych i bezpieczeństwa.

Podobne wskazania występują również w przypadku skóry warg sromowych większych, której jakość zmienia się z wiekiem w następstwie przebytych ciąż i porodów oraz po menopauzie.

Radiofrekwencja (RF), wykorzystuje prąd elektryczny o częstotliwości radiowej do generowania ciepła w obrębie skóry, co w końcowym efekcie prowadzi do zwiększenia stężenia kolagenu i elastyny – białek strukturalnych, których stężenie w skórze z wiekiem się zmniejsza. Bezpieczeństwo i efektywność zabiegów zostało potwierdzono milionami przeprowadzonych procedur.

Badania oceniające terapie kombinowane z jednoczasowym zastosowaniem RF i HA wykazały bezpieczeństwo i efektywność jednoczasowego zastosowania procedur oraz brak niekorzystnego wpływu na strukturę kwasu hialuronowego .

Jak wyglądają zabiegi?

Iniekcja kwasu hialuronowego polega na podaniu do skóry warg sromowych większych preparatu z kwasem hialuronowym po 1ml na każdą stronę. Zabieg jest w pełni sterylny, wymaga znieczulenia skóry 20% kremem zawierającym lidokainę około 30 minut przed zabiegiem, co umożliwia bezbolesne przeprowadzenie procedury.

Procedura zewnętrzna (na wargi sromowe) RF polega na zastosowaniu specjalnej sterylnej głowicy, która po przyłożeniu do skóry sromu emituje prąd, który przepływając przez skórę podgrzewa ją do temperatury około 45 stopni Celsjusza. Zabieg trwa około 3 minuty i jest niebolesny.

Procedura dopochwowa polega na zastosowaniu sterylnej głowicy dopochwowej, która po wprowadzeniu do pochwy emituje prąd o częstotliwości radiowej, który przepływając przez pochwę podgrzewa ją do temperatury około 45 stopni Celsjusza. Zabieg trwa około 3 minuty i jest niebolesny.

Korzyści z zabiegu dla pacjentki to:

1. Poprawa jakości ( tekstury) skóry warg sromowych większych oraz ściany pochwy

2. Zmniejszenie objawów typowych dla atrofii urogenitalnej (pieczenie, suchość, nawracające stany zapalne, ból przy współzyciu)

3. Zwiększenie objętości napięcia skóry warg sromowych większych

Możliwe powikłania:

Powikłania stosowania zarówno kwasu hialuronowego jak i radiofrekwencji są rzadkie i przemijające, i obejmują :

1. Zaczerwienienie , obrzęk i pieczenie skóry sromu

2. Pojawienie się wydzieliny z pochwy i pieczenie

3. Tworzenie się grudek po podaniu kwasu hialuronowego

1. Zasinienie skóry po podaniu kwasu hialuronowego

Zainteresowane zabiegiem Panie mogą wziąć udział w bezpłatnej sesji zabiegowej. Kontakt mailowy w sprawie zapisów i dodatkowych informacji: kolczewski@gmail.com