Czy lekarze mogą się reklamować? (dr n. med. Artur de Rosier)

W maju 2024 roku podczas Nadzwyczajnego XVI Krajowego Zjazdu Lekarzy uchwalone zostały zmiany w obowiązującym od początku lat dziewięćdziesiątych minionego wieku Kodeksie Etyki Lekarskiej.

Jedną z najgłośniejszych zmian stało się usunięcie wyrażonego wprost w artykule 63 zakazu reklamy lekarzy. W nowym kodeksie, w art. 71 znalazł się zapis mówiący o tym, że “Informacja o oferowanych usługach oznacza każdą formę przekazu mającą na celu upowszechnianie wizerunku lekarza lub usług związanych z wykonywaniem zawodu lekarza.”

Część mediów, agencji marketingowych oraz lekarzy uznała na jego podstawie, że z dniem pierwszego stycznia 2025 roku lekarze mogą zacząć się reklamować.

O tym, czy lekarze naprawdę mogą się reklamować, czy nie, i o tym, jakie zmiany w praktyce wprowadził nowy kodeks w obszarze reklamy z dr n. med. Arturem de Rosier – przewodniczącym Komisji Etyki Lekarskiej Naczelnej Rady Lekarskiej rozmawia mgr Andrzej Gross – prawnik in-house, dziennikarz medyczny.