„Lekarz buduje swoją zawodową opinię opierając się jedynie na wynikach swojej pracy. Dlatego wszelkie reklamowanie się bezpośrednie lub pośrednie, jest zabronione. Lekarz nie powinien dopuścić do używania swego nazwiska dla celów komercyjnych.” – brzmiał art. 65 Kodeksu Etyki Lekarskiej. Już tak nie brzmi. W 2024 roku został przez Naczelną Radę Lekarską wyjątkowo złagodzony. W dokumencie, który będzie obowiązywać od 1. stycznia 2025 roku, “Informacja o oferowanych usługach oznacza każdą formę przekazu.”. Czy to znaczy, że lekarze otrzymali właśnie prawo do reklamowania swojej działalności medycznej? Wbrew pozorom, nie jest to takie proste…
Mimo że do wejścia w życie nowego Kodeksu Etyki Lekarskiej zostały niewiele ponad dwa miesiące, część regulowanych (a może właśnie: nie regulowanych) w nim kwestii wydaje się być cały czas palącym problemem środowiska medycznego. O tym, czy w ciągu ostatnich miesięcy zmieniło się cokolwiek w kwestii możliwości reklamowania usług medycznych i świadczeń zdrowotnych, w najnowszym wydaniu magazynu “Chirurgia Plastyczna okiem specjalisty” pisze mgr prawa, red. Andrzej Gross – dziennikarz medyczny i prawnik in-house w Grupie Medialnej „Estetyka i Chirurgia – Medyczna TV”.
Link do magazynu: https://trychologiaspecjalisci.pl/trychologia-okiem-specjalisty-nr-52025