Strona główna Dermatologia i Laryngologia Kuracja XL Hair – sposób na wypadanie włosów – tydzień drugi

Kuracja XL Hair – sposób na wypadanie włosów – tydzień drugi

Rozpoczynając swoją dziesięciotygodniową kurację XL Hair obiecałam Wam, że co tydzień będę zamieszczać informacje o przebiegu kuracji i/lub pomagające wszystkim, którzy borykają się z problemem wypadania włosów. Audycję z filmem z mojego pierwszego zabiegu już możecie oglądać TUTAJ. Dziś porozmawiam z dr n. med. Magdaleną Popko – dermatologiem o tym, kiedy właściwie następuje ten moment, w którym uznajemy, że wypada nam trochę za dużo włosów i pora pójść z tym do lekarza.

Małgorzata Maksjan: Pani Doktor, jak to właściwie jest z tym wypadaniem włosów? Kiedy możemy mówić o tym, że mamy problem wymagający wizyty w gabinecie lekarskim?

Dr n. med. Magdalena Popko: Przyjętą normą i fizjologią jest wypadanie około 100 włosów dziennie, wiadomo jednak, że nikt nie liczy włosów, ile ich wypadło; subiektywne odczucie pacjentki jest tu więc bardzo ważne. Wiele zależy też od kondycji włosów, bo czym innym jest wypadanie, a czym innym kruszenie się i łamanie włosa na skutek zbyt agresywnego farbowania lub błędnej pielęgnacji. Doradzam zatem, by za każdym razem, kiedy pacjentka odczuwa, że coś złego dzieje się z jej włosami, skonsultowała się z lekarzem specjalistą.

MM: Pacjentka często idzie najpierw do fryzjera.

MP: Gdy mamy do czynienia z wypadaniem włosów, wizyta w salonie fryzjerskim nie pomoże. Zabiegi fryzjerskie mogą pomóc w nawilżeniu włosa, zamknięciu łuski włosa, ale nie pomogą na wypadanie włosów. Fryzjer może jednak pomóc nam w określeniu stopnia porowatości włosa i doborze odpowiedniej pielęgnacji.

MM: Do kogo zatem przychodzimy i jak wygląda konsultacja?

MP: Przychodzimy do lekarza dermatologa. Konsultacja, to przede wszystkim wywiad z pacjentem, w której analizujemy wszystkie możliwe przyczyny tego problemu. Kolejnym etapem jest badanie trychoskopowe, które pozwala dokładnie określić stan skóry głowy i włosów, i – oczywiście – skierowanie na badania krwi, które pozwalają na określenie ewentualnych chorób i niedoborów w organizmie pacjenta. W zależności od tych wszystkich czynników wdrażamy specjalistyczną kurację, a w razie wykrytej choroby – rozpoczynamy leczenie.

Jakie?

MP: To zależy od wykrytej przyczyny wypadania włosów. W przypadku podłoża chorobowego stosujemy dedykowane leczenie specjalistycznymi środkami lub – niekiedy – terapię farmakologiczną doustną. Gdy wypadanie włosów nie jest wynikiem konkretnej choroby wymagającej specyficznego leczenia, doradzam wzmacniającą i odżywiającą mezoterapię. Warto także dodać, że mezoterapia preparatem zawierającym aminokwasy i kwas hialuronowy może stanowić doskonałe wsparcie podczas leczenia chorobowego wypadania włosów. Jedną z mezoterapii, które stosuję w moim gabinecie, jest XL Hair, gdzie oprócz zabiegów pacjentka otrzymuje dedykowane szampony i spray, które stanowią uzupełnienie kuracji.