Strona główna Medycyna estetyczna Topilase – rozpuść kwas hialuronowy bez zastrzyku!

Topilase – rozpuść kwas hialuronowy bez zastrzyku!

Większość pacjentów gabinetów medycyny estetycznej doskonale wie, że kwas hialuronowy można rozpuścić przy pomocy hialuronidazy – enzymu, który powoduje rozpad HA. Tę niewątpliwą zaletę kwasu hialuronowego, jaką jest możliwość całkowitego usunięcia go w przypadku powikłań lub niepożądanego efektu, cenią sobie także lekarze. Jednak tu zaryzykuję stwierdzenie, że bardziej lekarze niż pacjenci zdają sobie sprawę z tego, jak niebezpieczne może być podanie hialuronidazy pacjentowi. Pacjenci obawiają się natomiast dyskomfortu związanego z zastrzykiem.
Gdyby więc tak istniał produkt nie wymagający zastrzyku, a powodujący rozpuszczenie się niechcianego kwasu hialuronowego…
Taki preparat istnieje! Nazywa się Topilase® !

Topilase to pierwsza zgłoszona do opatentowania kosmetyczna kuracja dermokorygująca. Koryguje objętość kwasu hialuronowego w skórze, przywracając jej naturalny wygląd. Modeluje i ujednolica powierzchnię skóry. Wygładza powierzchniowe nierówności i redukuje niedoskonałości związane z obecnością kwasu hialuronowego.

O nieiniekcyjną hialuronidazę Topilase® zapytałam Laboratoires Vivacy PL:

Estetyka i Chirurgia: Jaki jest mechanizm działania produktu?

Laboratoires Vivacy PL: Produkt opiera się na działaniu chemicznym i mechanicznym. Pierwsze z nich opiera się na działaniu składników aktywnych w skórze. Połączenie olejków eterycznych i kompleksu enzymów zapewnia doskonałą penetrację składników w głąb skóry, co ułatwia i wzmacnia działanie każdego składnika. Na przykład olejek eteryczny z czystka znany jest z działania ściągającego i oczyszczającego, co sprawia, że rezultaty kuracji są lepsze. Działanie mechaniczne obejmuje masaż skóry po aplikacji kosmetyku.

Estetyka i Chirurgia: Ile zabiegów potrzeba do uzyskania pełnego efektu? Czy HA rozpuszcza się całkowicie, czy jest to tylko korekcja?

Laboratoires Vivacy PL: Jest to zależne od kilku czynników: obszaru, który wcześniej poddano iniekcji, rodzaju i ilości użytego wypełniacza oraz głębokości jego podania.

Przykłady:

Niewielka korekcja lub wyrównanie nierówności spowodowanych dość płytkim podaniem wypełniacza: od 1 do 2 aplikacji (ilość jest uzależniona od decyzji lekarza i konkretnego przypadku)

Efekt Tyndalla: od 2 do 4 aplikacji (ilość jest uzależniona od decyzji lekarza i konkretnego przypadku)

Korekcja objętości ust: od 1 do 3 aplikacji (ilość jest uzależniona od decyzji lekarza i konkretnego przypadku)

Estetyka i Chirurgia: Czy produkt jest wyłącznie do użytku lekarza, czy pacjent może wykonać zabieg samodzielnie w domu?

Laboratoires Vivacy PL: Produkt powinien być stosowany przez lekarza po odbyciu wcześniejszej konsultacji i ocenie stanu skóry. Topilase® zawiera składniki aktywne, dlatego konieczne jest, aby był stosowany miejscowo przez profesjonalistę.

Lekarze zainteresowani wykorzystaniem produktu Topilase® mogą skorzystać ze specjalnie przygotowanego protokołu zabiegowego.

Estetyka i Chirurgia: Czy produkt wymaga testu alergicznego?

Laboratoires Vivacy PL: Test alergiczny nie jest wymagany. Podczas procesu opracowywania produktu SoftFil przeprowadził serię testów klinicznych, które wykazały brak występowania alergii bądź podrażnień skóry podczas korzystania z produktu. W przypadku pacjentów, u których występuje silna alergia na jeden ze składników aktywnych, można profilaktycznie przeprowadzić test poprzez nałożenie niewielkiej ilości produktu na przedramię.

Estetyka i Chirurgia: Jaki jest promień rozejścia się w tkankach?

Laboratoires Vivacy PL: Ponieważ Topilase® jest produktem kosmetycznym, nie możemy mówić o „głębokości” rozejścia się w tkankach. Dzięki mocnemu masażowi z wykorzystaniem produktu Topilase® możliwe jest przesunięcie kwasu hialuronowego ku powierzchni, w górne warstwy skóry – dzięki temu krem podany topikalnie może do niego dotrzeć. Często konieczna jest również seria aplikacji, aby uzyskać pożądany efekt końcowy.

Estetyka i Chirurgia: Czy można Topilase® łączyć z hialuronidazą?

Laboratoires Vivacy PL: SoftFil nie zaleca mieszania Topilase® z hialuronidazą.

Iniekcje hialuronidazy stosowane są w przypadku powikłań spowodowanych podaniem kwasu hialuronowego, takich jak niedrożność naczyń krwionośnych, ryzyko wystąpienia martwicy skóry czy ślepoty. Są to bardzo groźne sytuacje, które wymagają szybkiego działania hialuronidazy. Iniekcje hialuronidazy mogą w niektórych przypadkach wpływać na naturalnie występujący w skórze kwas hialuronowy, co może być źródłem kolejnych problemów związanych z niekorzystnym wyglądem pacjenta, w tym pogłębienia problemów w relacjach międzyludzkich.

Produkt Topilase® jest naturalną i nieinwazyjną metodą redukcji kwasu hialuronowego. Użycie produktu zgodnie z protokołem pozwala na uzyskanie oczekiwanego efektu estetycznego oraz naturalnego wyglądu bez konieczności wykonywania iniekcji.

Lekarz może zastosować Topilase® w przypadku obrzęku po zabiegu lub w celu korekcji nadmiernej objętości kwasu hialuronowego. Jeżeli rezultaty po wdrożeniu protokołu nie są zadowalające lekarz może jako ostateczność wykorzystać hialuronidazę iniekcyjną, w zależności od regulacji obowiązujących w danym kraju.

Estetyka i Chirurgia: W jakim odstępie czasu można poddać się zabiegowi wypełniającemu po użyciu (w tej okolicy) produktu Topilase®?

Laboratoires Vivacy PL: W teorii nie ma ograniczenia czasowego, więc jeśli pacjent chce wykonać ponowną iniekcję to może to zrobić. SoftFil rekomenduje jednak odczekanie 7 dni po ostatniej aplikacji Topilase®, aby ocenić ostateczny efekt kuracji.

Estetyka i Chirurgia: Przeciwwskazania do użycia preparatu

Laboratoires Vivacy PL: Rekomendacje SoftFil:

Podczas pracy z Topilase® obowiązkowe jest noszenie rękawiczek.

W przypadku kontaktu preparatu ze spojówką należy dokładnie przepłukać ją roztworem soli fizjologicznej.

W przypadku wystąpienia reakcji alergicznej lub podrażnienia należy przerwać stosowanie preparatu, obficie spłukać wodą i podjąć odpowiednie działania. Aby uniknąć tego typu sytuacji, zaleca się wykonanie testu alergicznego na skórze przedramienia pacjenta, jeśli jest on uczulony na jeden ze składników aktywnych produktu Topilase®.

Topilase® jest produktem do stosowanie przez lekarzy u osób dorosłych. Nie należy stosować go u dzieci, ani pozostawiać w ich zasięgu.

Zabrania się stosowania Topilase® u kobiet w ciąży i karmiących piersią.

Estetyka i Chirurgia: Jakie obszary objęte są rejestracyjnym wskazaniem do zastosowania?

Laboratoires Vivacy PL: Topilase® można używać w obrębie twarzy (czoło, kości jarzmowe, żuchwa, okolice ust, zmarszczki nosowo-wargowe, broda czy nos). SoftFil jest obecnie w trakcie badań nad zastosowaniem produktu w innych obszarach, jak ręce lub nogi.

Estetyka i Chirurgia: Proszę też o potwierdzenie: Topilase® nie jest preparatem do iniekcji, tylko użytku zewnętrznego?

Laboratoires Vivacy PL: Zgadza się, Topilase® nie jest produktem do iniekcji. Jest to topikalna dermo-kuracja.

Rozmawiała: Małgorzata Maksjan

Fot.: Laboratoires Vivacy PL